#2. Hernani

A2 Nuevos Comaditarios (copia)Egutegia / Calendario: 2014ko maiatza – 2016eko martxoa / mayo 2014 – marzo 2016
Komanditarioak / Comanditarias: Kalandria taldea, Hernaniko Berdintasun kontseiluari lotutak diren ala zerikusia duten zazpi pertsona / Grupo Kalandria, siete personas afines o vinculadas al Consejo por la Igualdad de Hernani (Gipuzkoa)
Artistak: Sra. Polaroiska
Bitartekaria / Mediadora:
Haizea Barcenilla
Artelana / Obra
: Andrekale pelikularen lehen bertsioa Tabakaleran aurkeztu da 2015eko Abenduaren 18tik 2016eko Urtarrilaren 18ra; bigarren bertsioa, on-line eskuragarri izango dena, Hernanin aurkeztuko da 2016eko Martxoan / Una primera versión de la película Andrekale se ha presentado en Tabakalera del 18 de diciembre 2015 al 18 de enero 2016; una segunda versión, que estará disponible on-line, se presentará en Hernani en Marzo 2016.
Sustatzaileak / Promotores: Tabakalera (Donostia) eta Artehazia
Laguntzailea / Con la ayuda de: Fondation de France, Eusko Jaurlaritza / Gobierno Vasco (Sorkuntza Fabrikak / Fábricas de creación), Hernaniko Udala / Ayuntamiento de Hernani
Gaia / temática: artxiboa, historia, memoria / archivo, historia(s), memoria

PROIEKTUAREN EDUKIA / CONTENIDO DEL PROYECTO

Sra. Polaroika_Andrekale_Tabakalera (454)Kalandria izeneko talde honek, Hernaniko Andrekale kalearen izena zuen abiapuntu hainbat ardatz dituen proiektua garatzeko, tartean, toponimoaren ofizialtasuna, 2014ko uztailean lortu zutena. Baina gai honetatik abitatuta, ordea, kale izen zehatz horren aldarrikapena egiteaz gain, hiri edo herrietako leku izenak hautatzeko orduan erabiltzen diren irizpideak jarri nahi dira aztergai generoaren ikuspegitik, era berean, emakumeen ikusgarritasunik eza salatuz. Zergatik dira kaleen izen gehienak gizonezkoenak? Zergatik ez dakigu zeintzuk diren Andrekaleko andre horiek? Zein lotura dago kaleen izendegia eta historiaren idazkeraren artean? Zergatik Andrekale izena oso denbora laburraz izan zen ofiziala eta gero itzalpetan zen, jendartean izenik erabiliena bazen?

Prozesu kolektibo baten ondorioz, ikus-entzunezko lana sortu du Sra. Polaroiskak. Ahozkotasunean oinarrituta, asmatu dituzten hiru pertsonai tiporen historia berri bat proposatu nahi dute, edo hobe esanda, mitologia berri bat: gudaria, migrantea eta alperra. Halaber, emakume hernania­rren kemena, indarra, balen­tria, dibertsioa eta gozamena aldarrikatu nahi ditu. Bideoaren grabaketan berrehunetik gora emakumek parte hartu zuten, 2015eko urriaren 25erako egin zuten deialdi publikoarekin bat eginez.

El proyecto de este colectivo de ciudadanas de Hernani, además de conseguir la oficialización del topónimo Andrekale (Calle de las mujeres) -aprobado en julio de 2014-, ha consistido en activar una reflexión en torno a lo que nos cuenta la historia de este nombre. ¿Por qué la mayoría de las calles tienen nombres de hombres? ¿Por qué no se sabe quiénes son esas mujeres de Andrekale? ¿Qué relación tienen los nombres de las calles con la escritura de la historia? ¿Por qué el nombre de Andrekale fue oficial por muy poco tiempo y luego quedó relegado, si es el nombre que más utiliza la gente?

Después de meses de trabajo colectivo, las artistas Sra. Polaroiska han creado una película que introduce tres personajes nuevos en la historia del pueblo, creados a partir de relatos orales recogidos en la localidad, como son la guerrera, la migrante y la vaga. Asimismo, quiere presentar la fuerza, el esfuerzo, la valentía, la diversión y el disfrute de las mujeres hernaniarras. En su grabación participaron más de doscientas mujeres respondiendo a una convocatoria pública para ocupar todos los rincones de la calle el 25 de octubre de 2015.

ARTISTEN BIOGRAFIA / BIOGRAFIA DE LAS ARTISTAS

Alaitz Arenzana eta María Ibarretxe Sra. Polaroiska en Sillón de Taller-en sortzaileak dira. Alaitz Arenzana Ikus-entzunezko Komunikazioan Lizentziaduna da. Artista moduan sortutako lehen lanetatik argi utzi zuen bere bidea arte mundutik gertuago dauden ikerkuntza eta sorkuntza praktikei lotua egongo zela, irudiaren alderdi industrialei baino. Aldi berean dokumental, publizitPILOTA GIRLS 3ate eta telebista saioetan errealizatzaile moduan lan egiten du. María Ibarretxe Arte Dramatikoan Diplomaduna da, eta sormen eszenikoaren eta performancearen mundutik dator. Horrez gain, dantzari eta aktore bezala ere lan egiten du konpainia ezberdinetan. Bien arteko kolaborazioak bi mundu hauen elkarreragina ekarri du tarteko espazio bat sortuz. RUEMANIAK taldeko kideak ere badira, zeinak dantza eta arte eszenikoen ikerkuntzaren gainean lanean baitihardu.

Sra. Polaroiskaren en Sillón de Taller-en ikus-entzunezko lana akziozko artean, sorkuntza eszenikoaren eta koreografikoaren inguruan datza. Beren lana beste espazio eta lengoaien aurkikuntzan oinarritzen da, non gorputza eta aurkitzen den espazioarekin duen erlazioa baita beti ere protagonista nagusia. Narrazio egitura konbentzionaletatik eta ikusleari itxitako kontzeptuetatik ihes egiten dute. Euren lanak, anbiguoak nahita, gorputzari lotutako rolekin jolasean dabiltza, ikuslearen begirada ezegonkortuz, ikusten ari den horren aldeko jarrera harraraziz. Ikuslea euren munduan guztiz murgiltzen da, eurek sortutako espazioan. Espazio hau irekia da, hala ere, interpretazio anitzak posibleak dira, pantailan gertatutakoa behatzen duten begiradak adina interpretazio. [Irudia: Pilota Girl pelikularen aterakina, Sra. Polaroiska]

hernani_bilera publikoa_apirila2015_3 (800)Alaitz Arenzana y Maria Ibarretxe son las creadoras de Sra. Polaroiska en sillón de taller. Alaitz Arenzana es Licenciada en Comunicación Audiovisual. Desde sus primeras obras como artista, dejaba claro que su camino estaría vinculado a prácticas de investigación y creación más cercanas al mundo del arte, que al de intereses más industriales de la imagen. Paralelamente trabaja como realizadora de documentales, publicidad y programas de televisión. Maria Ibarretxe, Diplomada en Arte dramático, proviene del mundo de la creación escénica y de la performance además de trabajar como bailarina y actriz en diferentes compañías. Su colaboración ha supuesto la permeabilidad de estos dos mundos en un lugar intermedio. Ambas forman parte del colectivo RUEMANIAK centrado en la investigación de la danza y las artes escénicas.

La obra audiovisual de Sra Polaroiska en Sillón de Taller gira en torno al arte de acción, la creación escénica y coreográfica. Su trabajo se basa en la búsqueda de otros espacios y lenguajes, donde el cuerpo y su relación con el espacio en el que se encuentra es siempre el principal protagonista. Huyen de las estructuras convencionales de narración y de los conceptos cerrados al espectador. Sus obras, intencionadamente ambiguas, juegan con los roles asociados al cuerpo, desestabilizando la mirada del que observa, obligándole a posicionarse en aquello que está viendo. El espectador se sumerge por completo en su mundo, en el espacio que ellas han creado. Un espacio sin embargo abierto, en el que existen múltiples interpretaciones, tantas como las miradas que han observado lo ocurrido en pantalla. [Imagen: extracto de la película Pilota Girl, Sra. Polaroiska]

LAGUNTZAILEAK / APOYOS:ayunt-hernani

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